39e Lenterit MV Almere

Op zondag 18 maart 2018 organiseert de toercommissie van de MV Almere de 39e Lenterit.

Vanaf 9:00 uur ben je welkom in het clubhuis en staat de koffie voor je klaar. Inschrijving voor leden is gratis, niet-leden betalen € 5,00.

Zoals je de laatste jaren van ons gewend bent bieden we deze Lenterit in twee versies aan: een lange en een korte variant. De lange variant meet 239 km en duurt ongeveer 5 uur en 15 min (exclusief pauzes), de korte 184 km duurt ongeveer 4 uur. In het bestand wat je van ons krijgt zijn de korte en de lange route op genomen, ook zijn de sporen van de routes in het bestand opgenomen. Het is mogelijk om onderweg te switchen tussen lang/kort. Het punt om te switchen ligt aan de voet van de Ramspolbrug bij Ens aan het Ketelmeer

Een impressie van de route: vanaf het clubhuis rijden we eerst een stuk door de polder langs Lelystad naar de Ketelbrug, over de Ketelbrug rijden we langs de dijk van Noordoostpolder richting Ens.

Bij Vollenhoven verlaten we de polder en rijden we over de dijk van het Oude land tot Kuinre. Daarna gaat de route langs Oldemarkt, Nederland, Blokzijl, Vollenhove naar de pont bij Genemuiden. Van Genemuiden rijden we langs Hasselt richting Zwolle, hier rijden we omheen, om bij Hattem de oude IJsselbrug te nemen. Vanaf hier rijden we lang de IJssel en de Randmeren tot Elburg om vandaar over de Veluwe naar de finish te rijden. De rit eindigt bij restaurant 'De Bonte Koe' (Koningsweg 2, 3886 KD Garderen).

Daar kun je nog een drankje drinken of een vorkje prikken alvorens je huiswaarts gaat.

De korte route gaat vanaf de Ramspolbrug direct naar Genemuiden en maakt dus niet de lus om de Weerribben

Let op: de lange route bevat een overvaart met de veerpont bij Genemuiden tarief motor € 2,10.

De 39e Lenterit staat aangekondigd op de kalender van het LOOT (www.loot.nl).