Normaal zou deze route gereden worden op 24-05-2020 en dat kan natuurlijk nog steeds maar niet op de gebruikelijk manier.

Als MVA willen wij u de route aanbieden in deze lastige tijden en kunt u de rit rijden wanner u wilt.

Het GPX bestand heeft als standaard startpunt ons clubgebouw in Almere Haven alleen is het daar niemand die u kan helpen om de route op uw navigatie te zetten en is het gebouw gesloten.

Deze route is afgelopen week nog nagereden en is een volledige route.

Wij willen u wel vragen indien u genoten heeft of nog gaat genieten van deze rit of u zou willen overwegen ons een klein steuntje in de rug te willen geven door een vrijwillige Donatie.

Uw donatie zal weer hergebruikt worden om in de komende tijd nieuwe routes uit te kunnen zetten en voor te rijden.

U kunt uw donatie overmaken op:

ING : NL54 INGB 0001 5538 61

T.N.V: Motorvereniging Almere

Locatie: Almere

SVP kenmerk: KDT2020

Wij hopen dat u een fijne en plezierige rit beleeft en dat we u eens mogen begroeten in ons clubhuis om eens kennis te maken.

Dit jaar de 27e Kiekendieftoer van de Motorvereniging Almere. We bieden deze rit in één variant aan, alleen de lange, het is zondag mooi weer.

De start is bij ons club­gebouw aan de Meerveldstraat te Almere-Haven. Het eindpunt is bij restaurant Het Spiegelhuys in Nederhorst den Berg

Deze rit ruim 230 km en duurt ongeveer 5.00 uur (exclusief pauzes). GPS navigatie: wij adviseren om de optie herberekenen op uit te zetten. Deze route wordt alleen als .gpx bestand voor Garmin en TomTom aan­geboden. Het bestand bevat zowel de route als de track. Een uitgeschreven papieren roadbook is niet beschikbaar.

De Kiekendieftoer gaat start dit jaar in Noord-Holland en gaat in grote lijn met een grote boog om Amsterdam en Schiphol heen. Vanuit Almere gaan we eerst via wat binnen wegen naar IJburg, om ons dan via een van de Zeeburgerbruggen naar Waterland te leiden. We rijden langs Monnikendam en onder Purmerend langs. Om bij Spijkerboor weer richting de Zaanstreek te rijden. Hierna vervolgt de route via Krommenie ons naar de polder tussen Assendelft en Beverwijk. Het Noordzee kanaal steken we over met de pont tussen Velsen-Noord en IJmuiden. We vervolgen onze weg via allerlei binnen weggetjes naar Spaarndam en Zwanenburg. Een groot deel van de Haarlemmermeer rijden we over de Spieringweg en Hillegommerdijk, bij Lisserbroek buigen we af richting Leimuiden waar we het Groene Hart binnen rijden. Het Groene Hart doorsnijden we via mooie dijkjes langs de Amstel en de Kromme Mijdrecht, om uiteindelijk bij Loenersloot het Amsterdam-Rijnkanaal over te steken. Daarna is het nog een klein stukje naar Het Spiegelhuys het adres is Dammerweg 3, 1394GM, Nederhorst den Berg.

Je rijdt deze toertocht geheel vrijwillig, individueel en voor eigen risico. De Motor­vereniging Almere, het bestuur en de toercommissie aanvaarden geen enkele aan­sprakelijkheid voor ongevallen, persoonlijk letsel, vermissingen en/of beschadiging van eigendommen.