STOP WEGAFSLUITINGEN VOOR MOTORRIJDERS

Het regende deze zomer klachten over overlast door motorrijders. Om te voorkomen dat er op basis van die klachten meer wegen exclusief voor motorrijders afgesloten worden, nam motorrijdersactiegroep MAG het initiatief tot de petitie Stop wegafsluitingen voor motorrijders. Ondertekenen kan via deze link.

Petitie

Met deze petitie spreken MAG en het Motor Collectief de overheid aan. 30- en 60-kilometerwegen moeten daadwerkelijk als 30- en 60-kilometerwegen worden ingericht. Er moet een landelijke campagnes komen om motorrijders te wijzen op de overlast die ze kunnen veroorzaken. En er moet gehandhaafd worden op motorrijders die voor die campagne niet gevoelig zijn. Is de MAG voorstander van handhaving? De MAG stond toch voor vrijheid? Ja, dat klopt. Maar de vrijheid om te mogen rijden waar we willen telt voor de MAG het zwaarst. Als de overlast aanhoudt, wordt die vrijheid gegarandeerd verder aan banden gelegd - en alleen maar rechtuit rijden is niet wat we willen.

Zelf doen

De mensen die klagen over motorgeluid zijn lang niet altijd fervente motorhaters. Motorijders die op gepaste snelheid en laag in toeren voorbijkomen vormen voor de meeste klagers geen enkel probleem. We roepen motorrijders daarom op om rekening te houden met hun omgeving. Loud pipes close dikes. Echt. Hoog in toeren rijden ook, net als meer gasgeven dan nodig. Bewaar vol gas de bocht uit voor circuitdagen. Doe je dat niet, dan is dat circuit straks de enige plek waar we nog bochtjes kunnen rijden.

Bron: MAG nieuwsbrief

De MAG wil dijken en mooie motorwegen openhouden. Doe je mee? Teken de petitie op...

Geplaatst door Motorrijdersactiegroep MAG op Woensdag 26 augustus 2020