De afgelopen dagen heb ik eens flink gebladerd en met het mooie weer in aantocht wil ik weer ergens naar toe.

Echter de realiteit gebied me na te denken over het feit of alle mooie bestemmingen wel bereikt zullen worden. Op dit moment gooit Corona nog veel roet in het eten. Wat is dus haalbaar, wanneer is welke reis uitvoerbaar. Wanneer kan ik weer vrij alle grenzen over zonder continu achterom te moeten kijken of er niet een controleur mij komt vragen wat ik in dat land aan het doen ben.

In de praktijk zal het wel ritten zijn in Nederland zijn waar de eerste reizen naar toe gaan.

Voor dit jaar staan er weer de gebruikelijke rit van MVA op de agenda, onderstaand de agenda onder voorbehoud i.v.m. Corona, voor dit jaar:

21 Maart de MVA Lenterit
22 t/m 25 April het MVA Groene Weekend
30 Mei e MVA Kiekendieftoer
17 t/m 20 September het MVA Vulkanen Weekend
17 Oktober de MVA Kale bomentocht

De Lenterit, gaat weer zoals gebruikelijk in oostelijke richting. Over de Veluwe rijden we naar de IJsseldijk bij Terwolde. Hierna volgen de deze dijk tot Zutphen, waarna we aan de oostzijde tot aan Doesburg rijden, via Rheden rijden we de Posbank over, om via de Oostelijke Veluwzoom weer naar het noorden te rijden. Het laatste stuk van de route gaat ten noorden van Apeldoorn richting Garderen, waar het eindpunt van de route is.

Het Groene Weekend, of dit weekend door kan gaan is volledig afhankelijk van de ontwikkelingen in België en Frankrijk, inzake het Covid-virus. Als het door kan gaan rijden we de eerste dag via Limburg en de Ardennen naar Florenville 5 km van de Franse grens.
De tweede dag gaat bijna geheel door noord Frankrijk, waarbij een bezoek brengen aan wat monumenten in Verdun van de WW1.
De derde dag brengt ons via mooie bochtige wegen rond Bouillon naar het bosrijke gebied onder Givet. We doorkruisen dit gebied 2 keer om aan de andere kant een overblijfsel van een hoofdkwartier van de Duitsers uit WW2 te bekijken
De laatste dag rijden we een route wat westelijker als de eerste dag door de Ardennen om bij Maastricht de snel weg naar huis weer op te zoeken.

De Kiekendieftoer, gaat weer Noord Holland in, nu de Maxisweg weer open is heeft dat als voordeel dat we eerder in de polders van Noord Holland zijn. We rijden via verschillende dijkwegen langs het markermeer naar de kop van Noord Holland de terug weg loopt over verschillende wegen aan de binnenkant van de duinen en de plaatsen achter de duinen. Het eindpunt van de route is een uitspanning aan een pleintje in het centrum van Ilpendam.

Het Vulkanen Weekend, ook dit jaar gaan we weer naar het wel bekende hotel Maas in Lutzerath. De routes zijn dezelfde als verleden jaar alleen in de omgekeerde richting, de wegopbrekingen die er verleden jaar inzaten zullen nu wel over zijn, hierdoor zal vooral de route naar het noorden iets anders van vorm zijn.

De Kale Bomen tocht, deze route gaat weer door het Groene Hart naar het rivieren gebied. We rijden over diverse dijken en zullen diverse pontjes nemen, om te eindigen in Achterveld. De route va deze rit is noch niet exact bepaald, in grote lijn zullen deze overeenkomen met de routes van verleden jaar.

De Toercommissie.