Dez rit is op 29-05-2022 gehouden.
Indien je alsnog in het bezit wil komen van deze mooie rit om te gan rijden dan kan dat.
U kunt het formulier invullen waarna u na betaling direct de GPX File in uw mailbox ontvangt. KLIK HIER om direct naar het inschrijfformulier te gaan.

Dit jaar de 29e Kiekendieftoer van de Motorvereniging Almere. We bieden deze rit in twee varianten aan, een lange en een korte, bij mooi weer beveel ik de lange versie aan.

De start is bij ons club­gebouw aan de Meerveldstraat te Almere-Haven. Het eindpunt is bij Het wapen van Ilpendam aan een gezellig pleintje in het centrum van Ilpendam.

De lange versie is 269 km duurt ca. 5 uur 16 min. De korte versie is 232 km lang en duurt ca.4 uur 30 min. De tijden worden aangegeven in de Zumo. Wij adviseren om de optie herberekenen op uit te zetten. Deze route wordt alleen als .gpx bestand voor Garmin en TomTom aan­geboden. Het bestand bevat zowel de route als de track. Een uitgeschreven papieren roadbook is niet beschikbaar.

De Kiekendieftoer gaat ook dit jaar door Noord-Holland en gaat grotendeels langs Waterland.

Door Waterland gaat helaas nog steeds niet. Vanwege de vele werkzaamheden aan wegen en dijken is er geen route te maken zonder overtredingen. Vanuit Almere gaan we langs Muiderberg en Muiden over de nieuwe Maxisweg langs de energiecentrale bij Diemen. Via IJburg steken we het IJ over, daarna nog een klein lusje Waterland. Dan een lus door de Purmer naar Edam, vanaf hier veel dijkjes en polderweggetjes tot net boven Schagen.

Hierna buigen we af naar de westkant van Noord-Holland om via de West-Friese Zeedijk weer naar de het zuiden af te dalen. Ter hoogte van Burgerbrug rijden we naar Petten. Vanaf daar rijden we door Schoorl, waarna we via landelijke weggetjes tussen Alkmaar en de kuststrook rijden en we verlaten het kustgebied met een westelijke boog om Heiloo heen. Net boven Akersloot steken we met het eerste pontje (€ 2,60 voor de overtocht) het Noord Hollandskanaal over naar de Schermer, hier rijden we nog over een paar dijkjes. Het laatste stuk van de route wordt met een grote westelijke boog om de Zaanstreek gereden. Het laatste stukje gaat door Oostzaan en eindigt bij het pontje van Ilpendam (€ 1,50 voor de pontbaas). Als je hier oversteekt en honderd meter doorrijdt kom je bij het mooi gelegen terras van Het Wapen van Ilpendam.

De routes zijn gemaakt op kaartversie 2022.20 NTU.

Geniet van de rit, namens de toercommissie van de MVA

Het verschil tussen de extra lange en lange versie, is dat de laatste een paar stukje afsnijd, hierdoor is de route ca 34 km korter. De korte route maakt ter hoogte van Hoorn een afsnijding van de noordelijke lus van de route.

Je rijdt deze toertocht geheel vrijwillig, individueel en voor eigen risico. De Motor­vereniging Almere, het bestuur en de toercommissie aanvaarden geen enkele aan­sprakelijkheid voor ongevallen, persoonlijk letsel, vermissingen en/of beschadiging van eigendommen.

Registratie Nr.:

29e Kiekendieftoer