Your browser doesn't support SVG images

Ben jij ook wel eens de weg kwijt?

Je zal misschien denken wat bedoel je hier mee. Dat kunnen we je haarfijn uitleggen.

Als we bij Motor Vereniging Almere kijken en een praatje maken met de heren waar het ooit bij begonnen is vanuit hun woonkamer, inmiddels ruim 40 jaar geleden.

De grote vraag was in die tijd waar gaan we naar toe en hoe. Dat was nog niet zo eenvoudig en de kaarten moesten op tafel komen om gezamenlijk een route uit te zetten om van A naar B te komen en het liefst niet in één rechte lijn. (Sorry, dat is motorrijders eigen).

Alles opslaan in je hoofd en op weg gaan, Maar dan onderweg toch twijfelen moeten zo van moesten we hier nou in? Of  was toch links?

Toen werd er bedacht dat het makkelijker zou moeten kunnen. En ja dat kon ook, eerst het stencil en daarna de route rol. Een systeem op je stuur waar je de a4’tjes aan elkaar geplakt, kon opwinden en onderweg terug kon draaien om te lezen. Ook hier waren diverse modificaties op te maken. De mensen die MVA al lang kennen herinneren misschien nog wel het software programma Travelsoft die MVA verkocht.

Hiermee kon je een mooie route maken op een eenvoudige manier met duidelijke symbolen zodat  een ieder het kon begrijpen.

En toen kregen we de GPS (Global Position System). Tegenwoordig niet meer weg te denken. Je telefoon, horloge, auto etc. is er mee uitgerust. Vergeet ik bijna het belangrijkste: de motor. Op de motor wordt de navigatie vaak iets anders toegepast dan in de auto. ( we willen meestal nog steeds niet van A naar B in een rechte lijn). Zijn die motorrijders dan van het padje af?

Zeker niet, door deze toepassing anders te gebruiken is het mogelijk om samen met je navigatie een route te maken voor je motor, fiets en zelfs in je auto toe te passen.

Één van de meest gebruikte systemen op de motor is Garmin en is er later de TomTom Rider bijgekomen. Deze heeft  best een grote opmars gemaakt op dit gebied. Ook omdat Garmin voor de beter bekende GPX bestanden ook steeds vaker zonder veel moeilijke omwegen en veel kennis op beide systemen gebruikt kunnen worden.

Inmiddels letterlijk aangekomen op de plaatst van bestemming waar we naar toe willen met dit verhaal.

Inmiddels is bij MVA, Motor Vereniging Almere, aardig wat navigatie kennis en ervaring opgedaan en dat willen we graag delen.

Onze eigen toercommissaris, die heel wat kilometers afrijdt voor de mooiste routes, heeft hier ruime ervaring in en zou voor diegene die interesse hebben dit graag uiteenzetten.

Waar, wanneer en hoe?

Waar is bij ons in het Verenigingsgebouw (Meerveldstraat 55, 1359HZ  Almere-Haven)

Wanneer is vrijdag 22 februari 2019 en je bent om 20:00 van harte welkom.

Je kunt je motor, fiets etc. bij ons voor de deur parkeren, auto’s kunnen gratis op het parkeerterrein een heel klein stukje verderop staan.

Om het lekker Hollands te houden: wat kost het? Dat is nou net het mooie: helemaal niets, helemaal gratis dus!

We willen je graag kennis laten maken met MVA en zeker als je een motor hebt kom eens langs of rijd eens mee met één van onze ritten. (dan is deze avond zeker een aanvulling wij maken onze routes in GPX)

We hopen je te mogen zien op vrijdag 22 februari 2019. De uitleg wordt op een groot projectiescherm gegeven zodat het goed te volgen is.

Aanmelden is niet nodig, wij kunnen best wat mensen kwijt maar vol=vol.

Je kan ons wel laten weten of je van plan bent te komen zodat wij een inschatting kunnen maken voor hoeveel mensen we koffie moeten zetten :-)