In 2019 gaan we met het Vulkanen Weekend weer naar het westen!

Als je van 13 t/m 16 september 2019. Mee gaat met het Vulkanen Weekend dan gaat een van de reizen dit jaar naar het westen. In de Vulkaan Eifel is Lutzerath van oudsher onze thuisbasis. We overnachten weer in hotel Maas dat al jaren bekend bij de meesten van ons.

De Eifel is een van oudsher bekende omgeving waar onze ouders al hun eerste buitenlandse vakanties vierden. Op een aantal plaatsen kun je ook nog wel zien dat het toerisme er al jaren bestaat. Langs de Moezel zie je al snel waar men van leeft? De wijnbouw, er worden diverse heerlijke wijnen geproduceerd. Laatje niet verleiden tot een bezoek aan een proeflokaal tijdens de rit, maar na de rit kun je bij Maas allicht een glas wijn of een grösses bier in laten schenken.

Voor dit jaar heb ik de routes hier en daar aangepast. Een van de routes kronkelt langs de Moezel en in de route zijn de ruime maar o zo mooie bochten bij Piesport opgenomen. De andere dag gaan we helemaal naar de Luxemburg en rijden we langs de Ourthe en op mooie bochtige wegen om Vianden heen.

Ook de heenreis heb ik aangepast, vlak onder Maastricht gaan we van de snelweg af en steken we de lastige rotonde bij Luik af. Om bij Verviers weer een stukje van de E42 naar het zuiden te nemen. Onder Verviers gaan we direct weer van de snelweg af, dit om de wegopbrekingen oostelijk van Verviers te missen. Daarna vervolgen we de route over Trois-Ponts naar st Vith. Vanaf daar is er aan de route licht veranderd.

Dag 1 Na het vertrek bij ons clubhuis rijden we naar Urmond waar we verzamelen bij het hotel van de Toekan! Na een stukje snelweg en de tunnel onder Maastricht gaan we na een kilometer of 4 van de snelweg om de reis te beginnen over secundaire wegen naar Lutzerath. In België leidt de route ons langs Trois-Points en St Vith. Na St Vith rijden zuidelijker als voorheen Duitsland binnen. De route door Duitsland loopt zuidelijker vorige jaren. Onderweg vinden we best een mooie gelegenheid om te lunchen.

Dag 2 Is dezelfde route als verleden jaar alleen in omgekeerde richting. De reis gaat naar het westen. Om ten zuiden van Vianden de grens met Luxemburg te passeren. Over een aantal mooie wegen van het Mullerthal wordt de route dan vervolgt naar Vianden, hier kun je als je wilt een bezoek brengen aan het prachtig gerestaureerde kasteel. Ook is het hier goed vertoeven in een van de vele restaurants. Ten westen en noorden van Vianden loopt de route via een paar mooie bochtige wegen naar Stolzenbourg. We rijden dan nog een stukje langs de Our om bij Gemünd weer Duitsland in te rijden. De afstand van deze route is ca. 280 km.

Dag 3
De bochten route langs de Moezel is dit jaar sterk gewijzigd. De route gaat dit jaar rechtsom eerst naar Cochem en rijden we de route onderlangs de Moezel. Via een aantal mooie wege rijden we naar het westen, om hier en daar een stukje langs de Moezel te genieten van het prachtige uitzicht. Bij Piesport steken we de Moezel over om de prachtige nu eens van onder naar boven te rijden Bij mooi weer en voldoende tijd vergeet dan niet om een ijsje te eten. In Cochem wordt het een stuk lastiger, vanaf dit jaar is het niet meer toegestaan om te parkeren op het plein naast het busstation onder aan de brug. Nu moet je parkeren op een klein parkeer terrein onder de brug langs de Moezel en dat is betaald parkeren. De route voor dag 3 is ca267 km.

Dag 4 Op de 4e dag rijden we weer naar huis, aan deze route is niets veranderd, voor de lunch heb ik een stop bij de Biker-Ranch in bij Simmerath opgenomen. Ten zuiden van Aken rijden we de snelweg weer op. Vlak voor de snelweg is nog een benzinestation hier kun je nog even tegen Duitse tarieven tanken

De routes voor dag 2 en 3

Datum en kosten:

Vertrek vrijdag 13 september, we verzamelen om 8.00 uur in het clubgebouw en vertrekken om 8.30 uur. Je kunt met een groep of individueel rijden, zorg wel dat je voor 18.00 uur aanwezig bent in het hotel, voor het diner om gezamenlijk aan tafel kunnen gaan.

De kosten bedragen voor leden € 165,- en voor niet-leden € 190,-.

Toeslag voor eenpersoonskamer € 15,-

Bij de prijs zijn inbegrepen:

• 3 nachten verblijf in het hotel op basis van halfpension
  • 4 ritten (vrijdag, zaterdag, zondag en maandag) als Garmin-bestand

Motorvereniging Almere

inschrijfformulier

Vukanen Weekend 2019

vrijdag 13 September t/m maandag 16 September 2019

(1-persoons kamers zijn alleen op aanvraag en tegen een extra toeslag van € 15,- beschikbaar)
De kosten voor deelname bedragen voor leden € 165,- en voor niet-leden € 190,- incl. toeristenbelasting. Daarbij zijn inbegrepen: - 3 nachten op basis van halfpension in een 2-persoons kamer - 4 ritten (vrijdag, zaterdag, zondag en maandag) als Garmin-bestand . De ritten zullen alleen als Garmin-bestand beschikbaar worden gesteld. Een op papier uitgeschreven route zal dus niet voorhanden zijn.
Totaal
Ondergetekende gaat akkoord met de inschrijving en zal ervoor zorgen dat de betaling uiterlijk 29 Agustus 2019 is overgeschreven op rekening NL54INGB0001553861 t.n.v. Motorvereniging Almere te Almere o.v.v. “VW2019”.