27-05-2018

Meerveldstraat 55 Almere haven.

open vanaf 09:00.

Voor deelname hoeft u geen lid te zijn.
Wij vragen alleen een kleine bijdrage voor de rit.
Hiervoor krijgt u het GPX bestand voor uw navigatie. (kan ter plaatsen geupload worden in uw navigatie systeem) en een bak koffie.
En een hele mooie rit.

En als u wil kan u bij Medenblik nog even een stop maken bij het stoom museum

Zoals elk jaar ook nu weer op de laatste zondag in Mei de Kiekendieftoer!
De Kiekendieftoer gaat traditiegetrouw door de provincie Noord-Holland. Vanuit Almere gaan we via de dijk van Lelystad naar Enkhuizen. Na Enkhuizen rijden we langs de noordzijde van West Friesland richting Medemblik. Vandaar rijden we over een aantal typische Noord Hollandse wegen richting Kolhorn, om de route te vervolgen over een reeks van dijkjes waaronder de West-Friese Zeedijk, een smal en kronkelend traject richting Schoorldam (de korte route slaat dit stuk over). Vervolgens rijden we boven langs Alkmaar en Heerhugowaard richting Nieuwe-Niedorp, daarna gaan we zuidwaarts naar de Schermer en de Beemster, want ook daar zijn leuke weggetjes te vinden. Purmerend passeren we aan de westzijde en via de pont bij Ilpendam koersen we richting Monnickendam tenslotte rijden we een stukje door Waterland naar Broek in Waterland, vanaf hier volgen we de route langs de Broekermeerdijk zuidwaarts naar het eindpunt, welke bij restaurant 'Dijks' is.